Ce trebuie sa consumi pentru o mai buna functionare a creierului

0
11

Ingredientele din mancarea pe care o consumam patrund in fluxul sanguin, ajungand la creier. Asadar, in mod inevitabil, mancarea pe care o ne influenteaza capacitatea de a gandi, de a lucra sau de a ne concentra.

In aceste conditii, Organizatia Mondiala a Sanatatii indica faptul ca alegerea alimentelor potrivite ne-ar putea ajuta sa ne imbunatatim capacitatile cognitive cu 20%.

„Alimentele sunt ca niste compusi farmaceutici care afecteaza creierul. Dieta, exercitiile si somnul au potentialul de a altera sanatatea creierului si functiile mentale. Acest lucru ofera posibilitatea de a imbunatati capacitatile cognitive, protejand totodata creierul de imbatranire, prin alegerea dietei potrivite”, a declarat Fernando Gómez-Pinilla, profesor la UCLA.

Pentru a intelege ce anume ne influenteaza sistemul energetic al corpului, am realizat o lista de alimente benefice pentru creier, care ne imbunatatesc capacitatile cognitive.

1. Fructele de padure contin antioxidanti care imbunatatesc atat memoria, cat si coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist in neurostiinte sustine ca antioxidantii din fructele de padure contraataca stresul oxidativ functionand ca un agent antiinflamator.

2. Fructele de padure consumate in combinatie cu nuci sau avocado fac ca membranele celulelor cerebrale sa ramana „flexibile”. de asemenea, aceasta combinatie poate preveni aparitia bolilor neurodegenerative.

3. O singura banana contine cantitatea zilnica de glucoza necesara pentru creier.

Specialistul Leigh Gibson a constatat ca „creierul functioneaza cel mai bine atunci cand prin fluxul sanguin circula 25 de grame de glucoza (cantitatea aproximativa pe care o contine o banana)”.

4. Ouale contin o grasime asemanatoare cu vitamina B, numita colina. Aceasta imbunatateste atat memoria, cat si timpul de reactie al mintii. In plus, studiile au mai demonstrat si ca aceasta grasime poate diminua efectele oboselii.

5. Somonul contine omega-3, proteine, fier si vitaminele B, motiv pentru care acest aliment sustine buna functionare a memoriei, ajutand la concentrare si rationalizare.

Citeste continuarea articolului aici: Ce trebuie sa consumi pentru o mai buna functionare a creierului